onsdag 7. mars 2012

Bestemorruter til den slitte sofaen!



UNDERVEIS:
Bestemorrutene har blitt flere. De ble selvsagt ikke ferdig før jeg valgte å trekke om sofaen, men heldigvis er det grått i teppet også hehehe, så de passer likevel. En liten ting som har gjort at teppet er kommet mye lenger, er at min stemor spurte pent om å få feste alle trådene. -Det husker jeg at min mor gjorde for meg, så da kan vel jeg gjøre det for deg. Sa hun. Dere kan sikkert tenke dere hvor glade jeg ble !!!!
Nå er i hvertfall nesten alle lappene ferdige, og samtidig blir alle trådene festet, så da gjennstår det bare å hekle alt sammen. DET skal jeg i hvertfall klare å bli ferdig med i år.





OPPSTART:
Ja Nå begynner sofatrekket å synge på siste verset. Har en plan om å sy nytt, men det er det å få tid til å finne nytt stoff, ta mål og lage mal, og til slutt sy nytt med alle detaljer det medfører. Føler at det er et litt stort prosjekt som krever litt mer tid en en halvtime nå og da mellom årsoppgjørsslagene på jobben :-)
I stede har jeg begynt på et litt enklere prosjekt.. Et stort flott teppe av bestemorruter som kan midlertidig dekke sofaen. Det er har derimot blitt et ufo prosjekt (ufo, beskrevet i "håndlaget teppe til gutterommet"). Jeg begynte vel i desember, og tenkte - hmm, 24 ruter blir som en julekalender. Hehehe nå i begynnelsen av mars er jeg altså ferdig med 4. Så vi får se, kanskje er det nytt trekk på sofaen før jeg er ferdig med teppet?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar