søndag 14. november 2010

Herrenes og damenes tale???

I kampens hete i nyoppstartet jobb ble jeg spurt om å holde "Herrenes tale". Jeg er i utgangspunktet ikke særlig begeistret for framføringer for store forsamlinger, men bestemte meg for å gjøre et forsøk. Det ble etterhvert foreslått at jeg skulle slå meg sammen med vedkommende som skulle ha ansvar for damedelen, noe som resulterte i at når jeg først var i gang, skrev jeg likegodt "Herrenes og damenes tale i en smell.
Fint hvis dere spør før dere låner :-)
Håper dere liker den :-)






God kveld til kjekke herrer og vakre damer.
Vi har da vært så heldig å få den ære av å holde damenes og herrenes tale. Jeg tror det blir lettere for XX etter som alle sikkert vet hvor vanskelig vi kvinner har for å skryte av våre menn????? Nok om det.
I kveld har vi tenkt å spinne litt rundt ulikheter mellom mannen og kvinnen og:
Henne: I En eller annen undersøkelse jeg fant på nettet viser det seg at en mann som regel har 6 gjenstander på badet. Nei jenter, ikke tannbørsten og 5 Q-tips. men: barberskum, høvel, etterbarberingsvann, tannbørste, såpe og et håndkle de gjerne har stjålet fra Scandic på forretningsreise eller guttetur.(har vel noe å gjøre med det gamle jaktinstinktet og behovet for å samle trofeer) hvor ofte samtlige gjenstandene blir brukt av samme mann stod det ingenting om. Men i kveld kan jeg se at mannfolkene her har gjort en bra innsats. Dere ser bra ut gutter. Det skal dere ha. Rene sokker, deodorant, og noen av dere har til og med vært så frekke å ta på dere parfyme. Nice.
Ham: Samme undersøkelse viser at et typisk kvinnemenneske har gjennomsnittlig 384 gjenstander, hvorav jeg antageligvis kun klarer å navn gi 15??? Hva i all verden trenger dere alt det der til, og hvordan får dere plass? Nå skal jeg fortelle dere en ting….jeg traff en kompis på gaten her om dagen. Han har fått ny dame og høflig som man jo er spør man; går det bra? Hvor på han svarer.. jeg våkner om morgenene og ser rett på en dame som ser ut som hun er dratt gjennom en tørketrommel. Håret står til alle kanter, sikkel ut over hele puta, den verste stålånden og om ikke det er nok har jeg halve trynet full av hennes gammel sminke. VÆÆ tenkte jeg, nå har jeg skikkelig tråkka i salaten, men så fortsetter han… jeg har aldri vært lykkeligere... Så enkle er vi damer, vi trenger ikke sminke og fjonge kjoler for å bli betatt. Men når det er sagt må jeg jo påpeke at dere ser fortryllende ut i kveld alle sammen.
HENNE: Allerede her starter vi å ane ulikhetene mellom herrene og damene. Det er blitt sagt gjennom tider at menn er enkle vesener, og er det egentlig så ille? Jeg må si jeg er litt missunnelig. Som kvinne bekymrer jeg meg til stadighet for alt for mye greier. bekymrer oss for mensen og pms, jeg lurer på om jeg er for tykk her eller for tynn der, og cellulitter – er det noen som egentlig vet hva det er????..min mor, hans mor, økonomi og barn. og så vet jeg det er mange av oss som bekymrer seg for lukeparkering men ikke jeg, jeg har parkeringsensor … en genial oppfinnelse hehehe, – her vil jeg si dere menn har det mye enklere, deres eneste problem er jo oss kvinnfolk!!!! Forresten når vi er inne på lukeparkering.. er dere menn klar over at Honda i mars i år ga ut en brosjyre til kvinner som skal hjelpe dem å parkere og fylle bensin? Kanskje noe å tenke på i årets jule gave??? For som dere sikkert er kjent med er det Statistisk sett dobbelt så stor sjanse for at menn få firmabil, og dobbelt så stor sjanse for at kvinner krasje den. I begynnelsen skapte Gud verden, og hvilte. Så skapte Gud mannen, og hvilte. Så skapte Gud kvinnen. Etter det, har hverken Gud eller mannen hvilt. Kanskje også derfor Adam ble skapt først - så han skulle få en sjanse til å komme til ordet.
HAM: Når det er sagt, vil jeg bare påpeke at Kvinner snakker fordi de ønsker å si noe, mens vi menn bare uttaler oss når vi blir presset til det av utenforliggende årsaker - som at vi ikke finner flere rene sokker eller underbukser. Dessuten, det der med adam er bare en halv sannhet, for Ikke før fikk Adam sjansen, så skyldte han på en kvinne……Men la oss nå se litt nærmere på kvinnen og hvordan hun er sammensatt?
Element: Kvinne. Tegn: K. Kvantitativ: Akseptabel ved 60, men kjent for å variere opp til 80-90. Oppdager: Adam. Forekomst: Stor forekomst i og rundt de største byene, mindre forekomst i landområdene rundt. Sesongmessig variasjon.
Fysiske egenskaper
Yttersiden er ofte dekket av en påmalt hinne. Koker over uten noen påviselig årsak, og fryser til på samme måte. Smelter om man behandler den rett. Blir bitter om man behandler den feil. Kan forårsake hodepine. Håndteres derfor varsomt. Finnes i varierende stadier, alt fra rent og edelt metall til mer vanlig metall. Svikter dersom utsatt for trykk på forskjellige punkter.
Kjemiske egenskaper
Har stor samhørighetsfølelse med gull, sølv, platina og et fåtall andre verdifulle metaller og steiner. Absorberer store mengder dyrebare substanser. Kan eksplodere spontant dersom man forlater K ensom i selskaper av ulik karakter. Uløselig i mange væsker, men øker aktiviteten betraktelig dersom utsatt for alkohol. Den mest kraftfulle pengeslukende materie noensinne. Endrer farge til grønn når det plasseres inntil et bedre eksemplar.
Anvendelsesområde
Vanligvis dekorativ, spesielt i sportsbiler. Kan forbedre avslappnings-nivået betraktelig. Kan gi varme og trøst under spesielle omstendigheter. Kan kjøle ned saker dersom det blir for hett.
ADVARSEL
Meget farlig i uerfarne hender. Ulovlig å eie mer enn en av gangen.
HENNE: Så vil jeg si at det ikke alltid er like lett for dere gutter. Dere prøver jo så godt dere kan, men noen ganger går ikke ting helt deres vei..ta for eks. den unge mannen som ville kjøpe en gave til sin nye kjæreste. Da de ikke hadde kjent hverandre spesielt lenge, bestemte han seg for ett par hansker. Han mente at det ville være passende romantisk, men ikke for personlig. I selskap med kjærestens søster gikk han til et varehus og kjøpte et par hvite hansker. Søsteren kjøpte et par hvite truser til seg selv. Da ekspeditrisen pakket inn pakkene greide hun å forveksle pakkene. Uten å kontrollere pakken sendte den unge mannen gaven til sin nye kjæreste sammen med følgende tekst
HAM: Jeg valgte disse da du vanligvis ikke har noen på når vi går ut sammen. Hadde det ikke vært for din søster hadde jeg valgt en lengre modell med knapper, men hun bruker korte, som er lettere å ta av. Disse du får er i en lys farge, men damen som solgte dem til meg viste meg sine egne som hun hadde brukt i 3 uker. De var kun ubetydelig skitne. Jeg fikk henne til å prøve dine og de passet henne utmerket. Jeg skulle ønske at jeg kunne være der å sette dem på deg for første gang. Da det er høyst sannsynlig at mange andre kommer til å ta på dem før vi sees igjen! Husk å blåse luft i dem før du legger dem vekk, da de sannsynligvis kommer til å bli fuktige ved bruk. Tenk på hvor ofte jeg vil kysse dem gjennom året, og jeg håper du vil ha dem på for meg på fredag kveld. PS! Den siste mote er å ha dem nedrullet, med litt pels synlig…
Mine herrer vi reiser oss for damene og skåler!!!! Og mine damer la oss svinge våre glass for våre kjekke herrer her i kveld.!!!



1 kommentar:

  1. The Damenes tale e to be a tribute to the woman, and it better be funny. One can be a bit on the edge,

    SvarSlett