onsdag 2. mai 2018

I dag reddet jeg en mann fra kjedsomhet!



Etter to timer på sjøen i kajakk på Oslofjorden, fikk jeg tips om å prøve den nye svømmehallen på Holmen. Kastet meg i bilen og dro sporenstreks avgårde, for litt utvidet trening.

Holmen Svømmehall (bildet er lånt)
Svømmehallen i seg selv, er et nydelig bygg som glir inn i terrenget. Det er godt med lys, og mange svømmebaner for oss som trener. Jeg kunne ønsket meg en halv grad varmere vann, og retro stilen i dusjområdet, ga meg en bitteliten møkkete og "gammelt" følelse. Men alt i alt var det en bra svømmeopplevelse. Man er jo tross alt ikke så lenge i garderoben likevel hehehe.



Her kan du kjøpe dem
I det jeg var ferdig, kom der en mann som ville overta min bane. Jeg sto og fiklet med badehetter og briller og sånt. Han utbrøt forbauset - Er det musikk i de der ?
Mens han pekte på mine, fantastiske, helt geniale øretelefoner.
Fotograf: Momentcorp
-JEPP!, svarte jeg lattermild. Jeg har funnet øretelefoner som funker i vann. Ettersom jeg har kjedet meg halvt til døde når jeg skal svømme i mer enn en time, gikk jeg hardt ut på det store internettet og jaktet på noe som kunne løse problemet mitt. Og jeg fant! Sony har laget en liten mp3 spiller som tåler vann. Ikke bare har jeg fått musikk på øret, men jeg oppdaterer meg nå også jevnlig på nye norske musikkartister. På NRK P3 URØRT kan man laste ned musikk gratis. Her er det masse nytt og spennende.



Som meg, var mannen i svømmehallen superbegeistret, og proklamerte høyt og tydelig, at han skulle rett ut å handle så fort butikkene åpnet. Han som meg kjedet seg alltid når han svømte, så nå hadde jeg reddet hans dag!





Smilende forlot jeg svømmehallen - Det er lite som slår det å hjelpe andre mennesker!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar