onsdag 11. januar 2017

Maissuppe! Enklere blir det ikke.






-3 poteter - skrelles og deles og kokes i litt vann til de er møre (ca 10 min når de er delt)
-1 stor boks mais - spar bittelitt til pynt
-1 finhakket løk
-1,5 dl melk (jeg bruker skummet - funker fint)
-6 dl vann eller ønsket mengde til ønsket konsistens.
-Krydder etter eget ønske - ettersom maisen gjør suppen veldig søt, har jeg chili, litt hvitløk og pepper i for å spice den opp. 
Og så mine venner - stavmikser - min desidert beste venn på kjøkkenet. 
Så er det bare å gi den et raskt oppkok og suppen er klar til å fortæres.

For variasjonens del, kan man for eksempel tilsette MMsports Green Valley Ranch Indian Curry Sauce - da får du en spennende og annerledes vri på suppen:-) Sausen er fri for fett, kalorier og gluten ;-) Perfekt for oss som trener :-)

Og for å spisse suppen og gjøre den litt mer spennende for unga, kan man gjøre som meg, sjekke kjøleskapet for restegarnityr. Her har jeg brukt:

-2 stk mager røkt kjøttpølse
-litt purre 
-resten av maisen 
-rødbeter - viste dere forresten at rødbeter er kjent for å øke treningsprestasjon? 


Denne mengden holder bare til oss 3 hjemme hos meg hehehe. Altså 2 stykk tenåringsgutter, som forbrenner suppen før de har rukket å spise opp alt. Ja også meg som trener så og si hver dag.

Det er bra med karbohydrater i den, så den passer fint rett etter trening, når musklene trenger næring. (ca kcal innhold pr porsjon (full oppskrift delt på 3) 360 Kcal inkl garnityr)
mmsports

Håper det smaker.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar