torsdag 19. april 2012

Vinnere av "Utfordring på en torsdag i februar!"

Da er vinnerne trukket ut! Må bare beklage at det ble litt senere enn planlagt, men formen tok en annen vei enn planlagt også, så det ble en kjapp pause i bloggingen. Jeg lovet jo to trekninger, og det ble som følger. I boksen har jeg alle følgerne, og i lokket alle dere som var med på utfordringen.


Hovepremien for utfordringen går til Hanne, som har den koselige bloggen Hannes lille verden!

Jeg er tilhenger av at man kan velge litt, tilfelle premien ikke passer helt, så hun kan velge mellom




  "Trendy Hekling"



eller


"Pynt i leire"

Håper dette faller i smak.



Premien til følger av bloggen går til RosMari, som har den fine bloggen ROSEN-sin

Hun kan også velge seg en premie. Den er litt mindre.

Hun kan velge mellom en av mine mange heklede nåleputer, eller
bake- og konditorformer i enten sølv og hvit eller gull og hvit.

Så håper jeg dette også faller i smak.

 Takk til alle dere som var med og:


       GRATULERER TIL VINNERNE!








UTFORDRINGEN!
For dere som ikke var med men vil vite om utfordringen:  en liten bloggkonkurranse men med en litt annerledes vri. Har du lyst å være med? På søndag/mandag skal jeg trekke ut en vinner som får en overraskelse i posten. I tillegg vil jeg også trekke ut en ekstra premie til en av dere som følger/vil følge bloggen min! Såpass syns jeg dere fortjener. Legg gjerne link på bloggen deres.
Så hva er utfordringen? Jo, inni alle nye gensere og t-skjorter og topper i dag finner vi disse hempene i ymse farger. I mitt lille hode har jeg fått det for meg at disse kan man helt sikkert bruke til noe. Men hva?

Så folkens : HVA KAN MAN BRUKE DISSE HEMPENE TIL? (frist: medio april)

Venter spent på forslag, og kommer til å legge ut noen selv også.

Ha en fin dag.

1. Her har jeg brukt dem til å skille mellom vaskemiddel for farget tøy og vaskemiddel for hvit tøy. Enkelt og greit.



2. Av min stemor fikk jeg disse nydelige, gamle stjernene til juletreet. Etter litt sølvpuss og med nye bånd ble de kjempe fine. De små silkebåndene egner seg veldig godt til juletrepynten, om det er slike stjerner eller bare julekuler. De er som oftest helt riktig lengde også.







3. Oppdatering på utfordrings fronten. I min nyervervede Iittala dråpeskål, som jeg bare elsker, har jeg to smykkeposer som jeg har sydd. Utrolig praktisk når man skal ut og reise, slik at smykkene ikke floker seg. Og så kan man bruke hempene som snøring her også :-)

11 kommentarer:

  1. Artig utfordring! Lurer bare på: holder det at jeg skriver et forslag her, eller må man lage noe og publisere på sin blogg og linke til deg og utfordringen? ...Jeg har nemlig ikke tatt vare på disse silkebåndene. Noe som er skikkelig surt, ettersom jeg kommer opp med flere ideer nå til hva jeg kunne ha lagd...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det holder at du skriver forslaget her he he he .. Hadde ikke tenkt det skulle være så veldig avanser. Det får vi ta en annen gang. Så bare skriv i vei:-)Morsomt at du blir med.

      Slett
  2. Hei :) Nei, jeg fikk ikke melding om at du hadde svart her.

    Jeg ser for meg å lage øredobber av båndene. Litt lange, med perler i båndenden og en knute som stopper kanskje? Gjerne flere farger. Hvordan man kan feste båndene i krokene, det veit jeg ikke helt... Kanskje jeg må prøve? :)

    Ellers bruker jeg de som hemper til diverse hjerter og slikt som jeg syr.

    jeg lager et innlegg om utfordringen din jeg. Bruke det øverste bilde?

    god start på uka!

    SvarSlett
  3. Dette var en kjempemorsom ting!! God ide å spre kreative forslag :-)

    Jeg bruker dem på kort til å feste "charms" (metallpynt) eller som "tufsetafser" (mange bånd ut fra et hull) på en tag eller lignende

    Ellers har jeg en kreativ mor som syr noe av det meste - blant annet handlenett og vesker. Og hun bruker bånd til å feste kroker - slike som man kan feste nøkkelen på (og som da vil være lett å finne igjen i enden av et bånd og ikke i bunnen av en veske)

    Gleder meg til å følge med på alle kreative forslag som kommer inn her etter hvert !

    :-) Nina
    http://ninashobby.blogspot.com

    SvarSlett
  4. Hei! Morsom utfordring :) Jeg bruker dem til litt forskjellig; til de små visittkortene jeg henger på veskene og pungene jeg syr, til å knyte sammen bånd så de ikke ligger og slenger i skuffen, som hemper mm...

    SvarSlett
  5. Hei:o) morsom utfordring.
    Jeg bruker alle disse bånd/sløyfene når jeg syr smokksnorer eller som små sløyfer i lilletuppa sitt hår:o)

    SvarSlett
  6. Hei! For en herlig utfordring:) denne skal jeg vri hodet mitt litt rundt en stund, kanskje jeg kommer på noe bedre. Umiddelbart tenker jeg at de kan brukes til ulike smykker, armbånd, øredobber, halskjeder(hvis de skjøtes). Ellers ser jeg for meg dem som base for et bokmerke, med forskjellig dekorasjon utenpå:)

    Jeg lager også et innlegg på bloggen min om dette:) Kjempegøy!

    SvarSlett
  7. Hehe, så morsomt!! Jeg bruker de som hårpynt, enten ved at jeg fester dem rett i håret som litt pynt.. eller så kan man lime de fast på bøyler spenner osv! Hvis man får festa dem på en morsom måte, så kan man jo feste dem rundt en sikkerhetsnål og lage forskjellige brosjer.. Har man f.eks en metalspenne.. sånn helt ordinær.. så kan man skaffe en stor knapp.. så knyter man en sløyfe av båndet gjennom knappehullene, og limer knappen på spennen.. taaadaaa :) Eller man kan lage strikker.. hvor man knyter de fast sånn at de henger og slenger, funker fint hos barn.. eller at man får tak i noe man kan lage armbånd av å knyte mange små sløyfer rundt.. jah... det var det jeg kom på sånn i farta, hehe :)

    Ha en fin dag :O)

    SvarSlett
  8. Utrolig morsomt med så fin respons, og masse flotte ideer... :-)

    SvarSlett
  9. Morsom og annerledes utfordring!
    Båndene kan for eksempel brukes på fastelavnsris.
    http://www.pludrehanne.blogspot.com/2012/02/silkefint.html
    Jeg brukte kjøpebånd, men det var fordi jeg trengte nærmere førti meter som skulle rekke til maaaange ris på håndarbeidskafé.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  10. Jeg har brukt flere som oppheng på sydde stoffhjerter, da har alle hjertene fått et unikt utseende.

    SvarSlett