lørdag 28. januar 2012

Kjent kunst - helt uten å vite det!

Da jeg sommeren 2010 besøkte Amsterdam, ramlet jeg forbi dette fantastiske huset. Med sterke farver har man klart å bruke hele husveggen som sitt lerret. Jeg ble straks fasinert, og det åpentbarte seg en interiørplan om å samle masse slike kule graffitibilder, ramme dem flott inn og henge dem på ungdomsrommene i huset. Så langt er jeg dog ikke kommet enda. Men jeg ser for meg at det er rett rundt hjørnet, på lik linje med alle de andre UFO-prosjektene mine. Ca et år etter at bildet var tatt fant jeg en bok i en bokhandler som omtalte noen av de mest kjente graffitiene verden over, og der midt inni fant jeg huset i Amsterdam. Så det viste seg at jeg faktisk hadde kommet forbi et ganske så kjent kunstverk. Sånt er jo alltid litt morsom syns jeg :-)
Ha en fin dag !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar